Ważące zaledwie 605 gramów to koło, o którym marzą zawodnicy Cross Country z obsesją na punkcie osiągów. Opracowany przy udziale najlepszych profesjonalnych zawodników szukających przewagi konkurencyjnej na Mistrzostwach Świata i Igrzyskach Olimpijskich, ma ultralekką, w pełni karbonową obręcz 29” (360 g) zapewniającą szybkie przyspieszenie i podjazdy bez uszczerbku dla sztywności i trwałości.
Układ adaptacyjny, specyficzna technologia układania karbonu, umożliwiła nam ręczne wykonanie tych karbonowych obręczy z mniejszą ilością materiału między szprychami. Otwory na szprychy są wzmocnione strategicznie rozmieszczonymi warstwami węgla w procesie, który minimalizuje wagę bez uszczerbku dla sztywności i wytrzymałości. Lżejsza obręcz oznacza szybsze przyspieszenie, wydajniejsze podjazdy i lepsze wyczucie na szlaku. Zewnętrzna warstwa karbonowa ma naszą nową konstrukcję UD², która zapewnia charakterystyczny wygląd i dodatkową trwałość.
Szeroko zakrojone testy terenowe z udziałem profesjonalnych sportowców wykazały, że wewnętrzna szerokość 25 mm była idealna dla szybkiej, precyzyjnej jazdy i zoptymalizowanej przyczepności opony na szybkich torach wyścigowych. W przypadku bardziej technicznych szlaków niektórzy woleli szerokość 30 mm dla dodatkowej kontroli, więc Mavic stworzył dwie opcje. To twój wybór i możesz mieszać te dwie rzeczy, jeśli chcesz. Możesz wybrać Crossmax Ultimate 25 na tył, aby zwiększyć przyspieszenie i wydajność, oraz Crossmax Ultimate 30 na przód, aby dodać pewności i kontroli na wytrzymałym jednośladzie.
Obręcz z włókna węglowego jest spleciona z 24 prostymi, podwójnie cieniowanymi szprychami (ta sama długość szprych na całej długości), podwójnie skrzyżowanymi dla maksymalnego przenoszenia mocy i zwiększonej zgodności pionowej. Nowa lżejsza konstrukcja piasty Infinity optymalizuje sztywność boczną, a sznurowanie szprych maksymalizuje przenoszenie mocy. Nasz wolnobieg Instant Drive 360 z podwójnym systemem zapadkowym zapewnia szybkie zazębianie i wysoką sztywność, co pomaga szybciej przyspieszać przy wychodzeniu z zakrętów. Tylna piasta jest kompatybilna z korpusami sterowników Shimano HG9, Micro Spline i SRAM XD.
Crossmax SL Ultimate 30 jest dostępny z tarczami hamulcowymi na 6 śrub lub z centralną blokadą tylko w rozmiarze 29” i jest kompatybilny z przednią osią 15x110 i tylną 12x148.