Dwupalcowa dźwignia hamulca tarczowego Shimano XTR BL-M9100 z włókna węglowego idealnie pasuje do nowej grupy komponentów XTR M9100. Wyższa siła hamowania przy mniejszym wysiłku na palcach i niezwykle liniowa reakcja na ruch dźwigni.
Rozpoczynając od układu hamulcowego, który był już punktem odniesienia dla układów hamulcowych w rowerach górskich, inżynierowie SHIMANO zmienili konstrukcję nowych dźwigni hamulca (BL-M9100 / 9120). Zmodyfikowano zarówno zacisk, jak i sam korpus dźwigni. Zacisk przesuwa się dalej w środek dźwigni i jest ustawiony pod kątem. To sprytnie podpiera zewnętrzny koniec zbiornika wyrównawczego bezpośrednio na kierownicy i tworzy dodatkowe oparcie po uruchomieniu dźwigni. To znacznie zwiększa sztywność i stabilność, co ostatecznie prowadzi do jeszcze bardziej bezpośredniego hamowania i lepszej sterowalności.
Hamulec dwutłokowy (BR-M9100) występuje w połączeniu z lekką dźwignią hamulca XC, której szerokość chwytu jest oczywiście indywidualnie regulowana. Hamulec czterotłokowy (BR-M9120) wykorzystuje swój ogromny potencjał w połączeniu ze specjalną dźwignią hamulca SERVO-WAVE (BL-M9120), której szerokość chwytu można również regulować bez użycia narzędzi i która ma również możliwość regulacji swobodnego skoku . Oba zaciski mają jednoczęściową aluminiową konstrukcję i są połączone z bardzo sztywnymi przewodami hamulcowymi, dzięki czemu nowe układy hamulcowe XTR zapewniają znacznie szybszą reakcję i mniejszą swobodę ruchu.
Klocki i tarcze hamulcowe zostały również poprawione, aby pasowały do nowo opracowanych zacisków hamulcowych. Hamulce czterotłokowe wykorzystują klocki hamulcowe z żebrami chłodzącymi. (N03 / 04A, żywica / metal). Z drugiej strony klocki bez Kührippena (K02 / 04S, żywica / metal; opcjonalnie K02 / 04Ti z tytanową płytą nośną) zapewniają dobre hamowanie przy niskiej wadze. Konstrukcja tarcz hamulcowych jest dalszym rozwinięciem odnoszącej sukcesy konstrukcji ICE TECHNOLOGIES FREEZA. Podczas gdy dalsza redukcja wagi o 5 gi 10 g jest szczególnie atrakcyjna w przypadku tarcz 140 mm i 160 mm, wersje 180 mm i 203 mm charakteryzują się dalszą poprawą rozpraszania ciepła o 20 ° C w intensywnych testach, a także są przyjemnie lekkie (203 mm: minus 30g).
Funkcje - XTR BL-M9100 lewy
- Szybsze odbicie między akcjami pozwala utrzymać koncentrację kierowcy
- Większa elastyczność i zoptymalizowany pod kątem działania układ kokpitu
- Zaktualizuj kształt dźwigni hamulca
- Bezproblemowe działanie
- Wysoka sztywność
- Zoptymalizowana ergonomiczna dźwignia hamulca na 2 palce
- Krwawienie w jedną stronę
- Kompatybilny z I-Spec EV - mocowanie dźwigni zmiany biegów na dźwigni hamulca
Cechy produktu
- Zastosowanie: MTB
- Grupa: XTR M9100
- Model: BL-M9100 (przód)
- Typ hamulca: hydrauliczny hamulec tarczowy
- Długość dźwigni: 2 palce
- Mocowanie: lewe
- Zacisk: otwarty
- Regulowany punkt nacisku: Tak
- Regulacja zasięgu: tak, za pomocą narzędzia
- Krwawienie w jedną stronę: tak
- Płyn hamulcowy: olej mineralny
- Zalecany zacisk: BR-M9100
- Zalecany przewód hamulcowy: SM-BH90-SBM
- Zalecana tarcza hamulcowa: RT-MT900
Materiał
- Dźwignia węglowa
- Aluminium anodowane
Kolor
Zakres dostawy
- 1 x Shimano XTR BL-M9100 Dźwignia hamulca lewa
Przewód hamulcowy, olej Mineraloil SM-DB i złącze nie są dołączone!