IM9120JLFPSA100
Hydrauliczny 4-tłokowy hamulec tarczowy XTR BR-M9120 z 2-palcową dźwignią hamulca firmy Shimano idealnie pasuje do nowej grupy komponentów XTR M9100. Większa siła hamowania przy mniejszym wysiłku na palcach i niezwykle liniowa reakcja na ruch dźwigni.
Zaczynając od układu hamulcowego, który był już punktem odniesienia dla układów hamulcowych do rowerów górskich, inżynierowie SHIMANO zmienili projekt nowych dźwigni hamulcowych (BL-M9100/9120). Zmodyfikowano zarówno zacisk, jak i sam korpus dźwigni. Zacisk przesuwa się dalej w środek dźwigni i jest ustawiony pod kątem. To sprytnie podpiera zewnętrzny koniec zbiornika wyrównawczego bezpośrednio na kierownicy i tworzy dodatkowe oparcie po uruchomieniu dźwigni. To znacznie zwiększa sztywność i stabilność, co ostatecznie prowadzi do jeszcze bardziej bezpośredniego wyczucia hamowania i lepszej kontroli.
Hamulec dwutłokowy (BR-M9100) występuje w połączeniu z lekką dźwignią hamulca XC, której szerokość chwytu jest oczywiście indywidualnie regulowana. Hamulec czterotłokowy (BR-M9120) przypomina swój ogromny potencjał w połączeniu ze specjalną dźwignią hamulca SERVO-WAVE (BL-M9120), której szerokość chwytu można regulować również bez użycia narzędzi i która ma również opcję regulacji swobodnego skoku . Oba zaciski mają jednoczęściową aluminiową konstrukcję i są połączone z bardzo sztywnymi przewodami hamulcowymi, dzięki czemu nowe układy hamulcowe XTR wyróżniają się znacznie szybszą reakcją i mniejszym swobodnym skokiem.
Klocki hamulcowe i tarcze hamulcowe również zostały poprawione, aby pasowały do nowo opracowanych zacisków hamulcowych. Hamulce czterotłoczkowe wykorzystują klocki hamulcowe z żebrami chłodzącymi. (N03/04A, żywica/metal). Z kolei klocki bez Kührippen (K02/04S, żywica/metal; opcjonalnie K02/04Ti z tytanową płytą nośną) zapewniają dobre hamowanie przy niskiej wadze. Konstrukcja tarcz hamulcowych jest dalszym rozwinięciem udanej konstrukcji ICE TECHNOLOGIES FREEZA. Podczas gdy dalsza redukcja masy o 5 g i 10 g jest szczególnie atrakcyjna w przypadku tarcz 140 mm i 160 mm, wersje 180 mm i 203 mm charakteryzują się dalszą poprawą rozpraszania ciepła o 20°C w intensywnych testach, a także są przyjemnie lekkie (203 mm: minus 30g).
Cechy - Shimano XTR BR-M9120
- Szybsze odbicie między akcjami utrzymuje koncentrację jeźdźca
- Większa elastyczność i zoptymalizowany pod kątem akcji układ kokpitu
- Zaktualizuj kształt dźwigni hamulca
- Bezproblemowa obsługa
- Wysoka sztywność
- Wysokowydajne sterowanie hamulcem
- Wysoka moc
- Zacisk 4-tłokowy
- Zacisk hamulca do hamulca postmount
- Zoptymalizowana ergonomiczna dźwignia hamulca na 2 palce
- SERWO-FALA
- Odpowietrzanie w jedną stronę
- Kompatybilny z I-Spec EV - mocowanie dźwigni zmiany biegów na dźwigni hamulca
- Rotor RT-MT900 Centerlock w 140, 160, 180, 203mm jest dostępny osobno!
Cechy produktu
- Zastosowanie: MTB, Enduro, Trail
- Grupa: XTR M9100
- Model: BR-M9120 (przód)
- Typ hamulca: hydrauliczny hamulec tarczowy
- Dźwignia hamulca: BL-M9120
- Długość dźwigni: 2 palce
- Montaż: lewy
- Zacisk: otwarty
- Regulowany punkt nacisku: tak
- Regulacja zasięgu: tak, bez narzędzia
- Zacisk: BR-M9120 (4-tłokowa)
- Montaż hamulca: Postmount
- Klocki hamulcowe: Żywica N03A z Fin
- Przewód hamulcowy: SM-BH90-SBM
- Długość przewodu hamulcowego: przód 1000mm (krótki)
- Połączenie kablowe: prosta dźwignia hamulca / zacisk Banjo
- Odpowietrzanie jednokierunkowe: Tak
- Płyn hamulcowy: olej mineralny
- Zalecana tarcza hamulcowa: RT-MT900
Materiał
- Dźwignia: aluminium anodowane
- Zacisk: malowane aluminium
Kolor
- od ok. 385g (zestaw na przód 800mm, w/160mm RT-MT900, bez adaptera, z 2 śrubami, z podkładką z żywicy)
Zakres dostawy
- 1 Dźwignia hamulca XTR BL-M9120 lewa
- 1 Zacisk hamulcowy XTR BR-M9120 (4-tłokowy)
- 1 Przewód hamulcowy SM-BH90-SBM o długości 1000mm (krótki)
- 1 zestaw łączników przewódu
- 1 Klocki hamulcowe N03A Żywica z Fin
- 2 śruby do zacisku hamulca
- Przewód hamulcowy SM-BH90-SBM jest wypełniony olejem mineralnym i wstępnie zamontowany na zacisku BR-M9120!
Brak tarczy i adaptera!