Hydrauliczna dźwignia hamulca Shimano XTR BL-M9120 na 2 palce idealnie pasuje do mocnej linii nowej grupy XTR M9100. Najważniejsze cechy: większa siła hamowania przy mniejszym wysiłku i niezwykle liniowa reakcja na ruch dźwigni.
Opierając się na układzie hamulcowym, który był już miarą wszystkiego w układach hamulcowych rowerów górskich, inżynierowie SHIMANO zmienili projekt nowych dźwigni hamulcowych (BL-M9100/9120). Zmieniono zarówno docisk, jak i sam korpus dźwigni, docisk przesuwa się dalej w środek dźwigni i jest ustawiony pod kątem. W rezultacie zewnętrzny koniec zbiornika wyrównawczego jest sprytnie podparty bezpośrednio na kierownicy i tworzy dodatkowe oparcie, gdy dźwignia jest obsługiwana. To znacznie zwiększa sztywność i stabilność, co ostatecznie prowadzi do jeszcze bardziej bezpośredniego wyczucia hamowania i lepszej kontroli.
Hamulec dwutłokowy (BR-M9100) występuje w połączeniu z lekką dźwignią hamulca XC, której zasięg jest oczywiście indywidualnie regulowany. Hamulec czterotłokowy (BR-M9120) wykorzystuje swój ogromny potencjał we współpracy ze specjalną dźwignią hamulca SERVO-WAVE (BL-M9120), której zasięg można regulować również bez użycia narzędzi i która ma również opcję regulacji dla bezpłatna podróż. Oba zaciski hamulcowe mają jednoczęściową aluminiową konstrukcję i są połączone z bardzo sztywnymi przewodami hamulcowymi, dzięki czemu nowe układy hamulcowe XTR wyróżniają się znacznie szybszą reakcją i mniejszymi skokami na biegu jałowym.
Klocki hamulcowe i tarcze hamulcowe również zostały przeprojektowane, aby pasowały do nowo opracowanych zacisków hamulcowych. W przypadku hamulców czterotłoczkowych stosowane są klocki hamulcowe z żebrami chłodzącymi. (N03/04A, żywica/metal). Z drugiej strony, przy hamulcach dwutłoczkowych, klocki bez żeberek chłodzących (K02/04S, żywica/metal; opcjonalnie K02/04Ti z tytanową płytą nośną) zapewniają dobre hamowanie przy niskiej wadze. Konstrukcja tarcz hamulcowych jest dalszym rozwinięciem udanej konstrukcji ICE TECHNOLOGIES FREEZA. Podczas gdy dalsza redukcja masy o 5 g i 10 g jest szczególnie atrakcyjna w przypadku tarcz 140 mm i 160 mm, wersje 180 mm i 203 mm charakteryzują się dalszą poprawą rozpraszania ciepła o 20 ° C w intensywnych testach, a także wygodnie utrzymują wagę (203 mm : minus 30g).
Cechy - Shimano XTR BL-M9120 prawy
- Krótsze czasy reakcji na uruchomienie hamulca dla ciągłej koncentracji podczas jazdy
- Większa elastyczność i zoptymalizowany pod kątem akcji układ kokpitu
- Zaktualizowany kształt dźwigni hamulca
- Bezproblemowa funkcja
- Wysoka wytrzymałość
- Szybsza reakcja hamulca przy krótszym biegu jałowym
- Zoptymalizowany, ergonomiczny uchwyt hamulca na 2 palce
- Wentylacja jednokierunkowa
- Kompatybilny z I-Spec EV - mocowanie dźwigni zmiany biegów do dźwigni hamulca zapewnia czysty i schludny kokpit
Cechy produktu
- Przeznaczenie: MTB, Enduro, Trail
- Grupa: XTR M9100
- Model: BL-M9120 (tylne koło)
- Typ hamulca : hydrauliczny hamulec tarczowy
- Długość dźwigni: 2 palce
- Uprawa: właściwa
- Zacisk: otwarty
- System mocowania: I-Spec EV (I-Spec EV nie jest kompatybilny z manetkami I-Spec II i I-Spec B!)
- Regulowany punkt nacisku: tak
- Regulacja zasięgu: tak, bez narzędzi
- Odpowietrznik jednokierunkowy: tak
- Płyn hamulcowy: olej mineralny
- Zalecany zacisk hamulcowy: BR-M9120
- Zalecany przewód hamulcowy: SM-BH90-SBM
- Zalecana tarcza hamulcowa: RT-MT900
materiał
kolor
Zakres dostawy
- 1 x prawa dźwignia hamulca Shimano XTR BL-M9120
Materiał montażowy przewodu hamulcowego, olej mineralny SM-DB-Oil i przyłącza przewodu nie wchodzą w zakres dostawy!